luni, 14 septembrie 2009

Conopida - my love!

De cand ma stiu imi place la nebunie conopida. Cum ar fi ea - murata, fiarta, prajita.

Lui Vladut i-am dat intai in supa si i-a placut.

Azi i-am facut sufleu. S-au batut turcii la gura lui. A fost prima mancare pe care nu am mai pasat-o si a papat-o fara probleme cu furculita.

Poze n-am de data asta dar iata reteta mea:

Ingrediente:
2 conopide aproape 2kg
200 gr de smantana
100 gr branza telemea
50 gr unt
3 oua
1 pahar de lapte (200 ml)
pesmet pt tapetat tava
Mod de preparare:
1. Se separa buchetelele de conopida si se spala in multa apa (atentie se pot gasi viermi albi intre buchetele)
2. Se fierbe conopida in apa cu sare. In maxim 15 minute e fiarta.
3. Intr-o oala se topeste untul si se incorporeaza laptele impreuna cu galbenusurile.
4. Se bat albusurile spuma.
5. Cand s-a racit combinatia de lapte, galbenusuri si unt se adauga smantana si se incorporeaza albusurile.
6. Intr-o tava unsa cu unt si tapetata cu pesmet se aseaza frumos buchetele de conopi(Z)da (nu m-am putut abtine) cu florile in sus. Deasupra se rade branza telemea si se toarna sosul la care ati muncit mai devreme.
7. Se baga la cuptor pana se rumeneste.

Se serveste calda.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu