marți, 27 ianuarie 2009

Prima supa din viata lui Vlad!



- Mamaaaa mi-e fomeeeeeeeee!
- Gata, Vlad, hai la masa!

Offf cat mai am pana sa il aud ca spune asta???

Cu emotie in suflet am gatit prima supa pentru baiatul meu. Are acum 5 luni si 3 saptamani, doi dinti si 8500 gr, asa ca e momentul sa incercam si altceva in afara de laptele din taticile mamei.

Reteta mi-a dat-o dr. pediatru:
Ingrediente
1 morcov
1 patrunjel (radacina)
1 pastarnac

Eu n-am gasit patrunjel nicaieri asa ca din cele 3 ingrediente au ramas doar doua...ce sa-i faci asa e iarna mai saraca...

Mod de preparare
Le-am taiat cubulete si le-am fiert in aproximativ jumatate de litru de apa...asa cat sa fie acoperite de apa legumele. Cand sunt moi morcovii inseamna ca e gata supa.

Prima portie trebuia sa fie cam 3 lingurite, dar copilul parea atat de dornic de zeama asta a mea incat i-am dat vreo 5. Bineinteles ca nu s-a saturat doar cu atat asa ca am continuat si terminat cu ce eram obisnuiti....san!

Reactia lui a fost mai mult decat pozitiva...se prinsese cu manutele de castron si ma tragea de lingura :))

Am asa... un "feeling" ca nu va fi niciodata un copil mofturos!

19 comentarii:

  1. Sa inteleg ca nu i-ai dat decat zeama? Nu i-ai pasat si legumele in ea?

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu am pasat...dr zice ca dupa vreo 2 saptamani cand introduc si alte legume sa incep sa le pasez. Asta e doar asa o perioada de inceput...de acomodare...

    RăspundețiȘtergere
  3. Hmmm .... cam prea precaut mi se pare dr tau!

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu nu am motive sa ma grabesc...mai bine o iau mai incet decat sa imi refuze alimente sau sa se constipe...sau si mai rau s-o dam in diaree. Oricum, stiu ca sunt 1000 de moduri si nicio reglua in care poti incepe diversificarea, pe acest blog e modul meu...fiecare face cum crede ca e mai potrivit pentru copilul lui.

    RăspundețiȘtergere
  5. Da, asa e. Eu doar intrebam si-mi spuneam si eu parerea! N-am dat cu paru'! Sper ca nu te-ai suparat, nu asta a fost intentia mea.

    RăspundețiȘtergere
  6. Nicio suparare, Doamne fereste!...fiecare are parerea lui...asta e si scopul discutiilor, si al blogurilor...sa afli si ce cred altii.. oricum pt inceput mi se pare o joaca sa fac supa dintr-un morcov si un pastarnac...dar primul pas desi e foarte important are doar cativa centimetri...

    RăspundețiȘtergere
  7. hehehehe ...sa stii ca vei face mult timp supa in cantitati mici daca vei face doar pentru el ... Ca ei nu mananca mult plus ca e bine sa faci putin si mai des ca sa fie cat mai proaspata ... Eu ii dau 2 zile din aceeasi supa ...
    Stiu de la primul ca initail am avut elan si-i faceam supa in fiecare zi, apoi mi-am zis ca asta e nebunie curata si cum nu gateam numai pentru el, ci pentru inca 5 pe langa, am zis ca merge sa manance si de doua ori din ea. Cateodata faceam chiar mai multa (atunci cand i-am bagat si carne si cand lucrurile sa-u mai complicat), o portzionam frumos si-o bagam la congelator. Si n-a patzit nimic.
    Asta aviz amatorilor!

    RăspundețiȘtergere
  8. lucrurile "s-au" complicat ... nu cum am scris. Am o scuza, am dormit fix 2 ore noaptea trecuta

    RăspundețiȘtergere
  9. precaut, ne-precaut doctorul, iti dau un singur sfat: do it your way, all the way... mama intotdeauna stie ce-i mai bine...
    si one more thing, vrei nu vrei, tot ti se constipa/deranjeaza... e in firea lucrurilor...
    mie mi s-a constipat... si a fost constipata trei luni, pana i-au iesit dintii, si s-a deranjat... trei luni petrecute cu supozitoare...
    in rest, bravo puiului, si sa ramana la fel de mancacios :)))

    RăspundețiȘtergere
  10. Noi am patzit-o cu constipatia din caza fierului. Dumnezeule. O saptamana am stat numai cu supozitoare, laxative, pere si portocale. Si tot degeaba. Urla de-i ieseau ochii din orbite de durere.
    Sper ca acum ne-am reglat, dar am renuntat la fier complet, desi sfatul medicului a fost sa-i reduc doar de la 5 la 3 picaturi/3 ori/zi. I couldn't take it anymore!

    RăspundețiȘtergere
  11. @ Andreea Eu nu i-am dat deloc fier, mi-a zis doctorita de la 7 luni sa-i dau dar nu am vazut de ce, nu prezenta nici un semn de anemie. La 10 luni a fost bolnava si la spital i-au facut toate analizele si era ok cu fierul. Deci nu-ti face probleme

    RăspundețiȘtergere
  12. Eu ar trebui sa ii dau fier ca i-au iesit analizele de asa natura (hemoglobina scazuta) dar m-a sfatuit dr sa mai astept un pic pana trecem de primii pasi cu diversificarea. Sper ca se va regla de la sine si poate nu mai e nevoie...

    RăspundețiȘtergere
  13. Cand ii vei introduce carnea probabil se va regla. Doctorita imi recomandase fara nici un fel de analize, doar fiindca "asa se da"

    RăspundețiȘtergere
  14. Nu trebuie să-ți fie frică să experimentezi, sunt extrem de puține alimentele care chiar să-i facă rău unui bebeluș. Ceea ce spune doctorul nu e literă de lege, ai să vezi în timp că, așa cum spune și Bogdana, instinctele tale sunt cele care te ghidează cel mai corect. Pentru că ele îți spun despre copilul tău, pediatrul dă o rețetă generală pentru toți.
    Supa asta o poți face din orice legumă, pentru că fierte corespunzător niciuna nu-i va deranja stomăcelul. Cu cât pui mai multe în ea, cu atât mai gustoasă va fi și-i va place mai mult.
    Iar pentru fier eu nu mă opresc din a recomanda cerealele speciale pt bebe, fortificate cu fier. Merg și în supă, și cu fructe pasate, și cu lapte de sân sau lapte praf.
    I-am mai spus și Andreei, aici nu există nebunia asta cu suplimentele de fier, calciu sau mai știu eu ce. În Ro persistă obiceiul de a le recomanda proaspetelor mămici din simpul motiv că ani de zile ele nu se hrăneau cum trebuie și firește nici laptele lor nu era consistent. De-aia și zicala că după ț luni nu mai e bun sau suficient laptele mamei ... ceea ce este o prostie.
    Oricum, bafta multă în continuare, să dea Dumnezeu să ai un pui mâncăcios, că eu știu cum e cu mofturosul la masă și nu-i doresc nimănui!

    RăspundețiȘtergere
  15. Multumesc pt incurajari si sfaturi tuturor! Sunt sigura ca pe parcurs voi fi muuuult mai relaxata :) dar de asa-i la inceput.

    RăspundețiȘtergere
  16. @ alina: dar sa stii ca la mine, dupa 5 luni, laptele chiar nu a mai fost consistent. Nu cred totusi ca este o prostie! Adica Philip a luat intre luna a 5-a si-a 6-a fix 60 de grame in greutate si a inceput sa mi se trezeasca noptile ca sa manance. De doua ori! Deci ceva s-a intamplat cu laptele meu si nu cu cantitatea lui. Ca, slava domnului, am suficient sa hranesc inca doi copii.

    RăspundețiȘtergere
  17. Nu, Andreea, nu s-a întâmplat nimic cu laptele tău, chiar nimic!!! Explicația este simplă - puiul tău a devenit mai activ, mai mobil, e vârsta la care încep să depună și efort fizic, de aceea nu mai pun în greutate la fel de mult ca în primele luni. Plus că poate a făcut un pic de febră, a transpirat (dinți, răceală) - este absolut normal să aibă luni mai bune și luni mai rele în ceea ce privește greutatea.
    Sănătatea unui copil și consistența laptelui de mamă nu se măsoară în câteva zeci de grame pe lună, ci în starea lui generală, a copilului, și a dezvoltării lui în general.

    RăspundețiȘtergere
  18. Totusi, draga Alina si draga Andreea, mie imi spunea dr. ca intr-adevar la un moment dat laptele matern nu mai "face fata" la nevoile copilului si atunci este momentul pentru diversificare. Si Vladutul meu, de exemplu, are o carenta de fier, desi eu ma hranesc sanatos si am grija sa includ in alimentatia mea zilnica toate elementele nutritive necesare.
    Oricum depinde de la un copil la altul...si de la o mama la alta.

    RăspundețiȘtergere
  19. Da, într-adevăr, pt fier trebuie și începută diversificarea. Dar asta nu înseamnă că laptele mamei nu mai este consistent, ci doar că trebuie introduse și suplimentele, sub forma alimentelor solide. Cu toate astea, cum spui și tu, fiecare copil fiind diferit, își ia cât are nevoie din ce are nevoie. Maria mea a fost o năzuroasă la diversificare și cu toate că nu mânca mai nimic din suplimentele solide, aproape 90% cu laptele meu a crescut un copil sănătos și fără probleme sau carențe de nutriție.

    RăspundețiȘtergere