miercuri, 4 martie 2009

Noi incercari - saptamana 5

Ieri am mai pasit o treapta - am introdus carnea intre legumele pasate din supa lui Vlad. Am inceput cu carne de vitel, o bucatica cat o pruna. A mancat tot(aproape 130 gr), parca i-a placut mai mult decat inainte.

Acum avem 2 mese diversificate. Prima consta in fructe cu sau fara branza si a doua cu legumele.

Azi am facut o combinatie de mar cu banana. Mie mi-a placut (a iesit dulce si fina papica asta) dar fiul meu nu prea s-a dat in vant, a mancat abia 50 de gr.....poate in urmatoarele zile o sa ii surada mai mult.

Tot nu reusesc sa il fac sa renunte la san. Oricat ar manca la o masa pana nu papa si laptic nu se lasa. Cum sa il pacalesc oare?

10 comentarii:

  1. nu-l păcăli cu nimic, lasă-l să sugă, e încă mic, are nevoie. doar dacă vrei neapărat să-l înțarci reduci mesele de lapte.

    RăspundețiȘtergere
  2. Vad ca baietelul tau e inca micut si mananca destule pentru varsta lui (noi am inceput diversificarea abia la 7 luni, ce-i dai tu puiului tau noi ii dadeam pe la vreo 9, cred). In primul an (si nu-i nici o tragedie daca si putin mai incolo) laptele mamei trebuie sa ramana baza alimentatiei, restul sunt doar asa, pentru gustat, pentru experimentat texturi si gusturi si culori noi.
    E foarte bine ca mai vrea lapte dupa mancare, el stie cel mai bine de ce are nevoie. Nu vad de ce trebuie pacalit (fie sa manance, fie sa renunte la mancare). Asculta-l si ai incredere in el, nimeni nu stie la fel de bine cat si ce trebuie sa manance.
    Si un pic de off-topic, referitor la alte postari - este indicat ca fructele sa fie date separat, nu amestecate cu alte alimente. Iar legumele care contin fier nu se amesteca cu lactate, nu se mai absoarbe bine fierul!

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu-l pacali, lasa-l sa suga cat vrea el. Treptat o sa renunte la lapticul de dupa masa

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc de sfaturi!

    Nu o sa mai combin fructele cu branzica, dar cum sa ii dau branzica? Ca asa simpla nu e buna .... e innecacioasa.

    De supt....il las in voia lui, doar ca eu tot incerc sa ajung cu laptele de san doar la mesele de dimineata si seara (nu pun la socoteala cele 2 treziri de peste noapte).

    RăspundețiȘtergere
  5. Am ezitat mult sa scriu, dar am sa o fac pentru ca numele blogului este unul care va atrage multe mamici in plina diversificare.
    Si in primul rand vreau sa subliniez ca vina este a medicilor care sunt fie prea grabiti pentru a explica mamei ce inseamna diversificarea, fie recomanda lucruri complet depasite si fara sustinere stiintifica.
    Diversificarea se refera la introducerea de alimente noi, la a permite copilului sa guste diverse mancaruri pentru a isi putea alege singur ceea ce are nevoie si in cantitatile necare lui. Pana la 1 an principala sursa de hrana pentru un copil este laptele (matern daca se poate)
    El nu ar trebui fortat sa manance ci lasat sa guste. Cat doreste, cat ii e bine. Evident, i se vor pune la dispoizitie mancaruri sanatoase, dar alegerea ar trebui sa fie pana la urma a lui.
    Si copiii pot suferi de anorexie, chiar si cei alaptati exclusiv, chiar si in primele luni de viata, daca asupra lor se fac presiuni prea mari.

    Un copil care nu va apuca sa deguste mancarea, care nu va simti placerea sa faca asta, va avea un comportament alimentar dezechilibrat mult timp.
    Incearca sa uiti de mililitri/miligrame, de mese inlocuite, incearca sa iti lasi copilul sa savureze o masa, orice ar contine ea (ca e o lingurita de mar si 5 guri de lapte sau invers). Permite-i sa descopere placerea in aceasta noua activitate si atat cat mananca sa o faca cu drag. Nu exista o diversificare mai sanatoasa decat atat.

    RăspundețiȘtergere
  6. Diana, ma bucur ca ai intervenit cu un comentariu. Nu trebuia sa eziti.

    Motivul pentru care am inventat acest blog a fost in primul rand sa tin o evidenta a modului in care incep sa diversific hrana copilului meu. Apoi m-am gandit ca, in felul acesta, daca cineva poate sa ma ajute cu un sfat, o va face. Nu m-am inselat, mai multe mamici care sunt cu cativa pasi inaintea mea mi-au venit in ajutor si mi-au dat cateva idei tare bune. Nu in ultimul rand am considerat ca ar fi de folos altor mame care incep pasii spre diversificare sa citeasca si sa traga propriile lor concluzii.

    In ceea ce priveste "gramele" si "pacalitul" sunt de acord cu tine, insa pe de alta parte stiu ca puiul meu are nevoie de mai multi nutrienti decat poate lua din laptele meu asa ca acesta este motivul pentru care incerc sa il fac sa pape mai mult de fiecare data. Deocamdata el nu constientizeaza ca mananca. El considera ca se joaca. Prima luna de diversificare a fost mai degraba un antrenament pentru a face cunostiinta cu modul de a manca, de a folosi lingurita si castronul, de a incerca pozitii noi la masa. Si eu sunt de parere ca laptele este principala sursa de hrana, dar macar o masa as vrea sa o inlocuiesc in asa fel incat pana cand implineste 1 an sa ajungem sa avem 2 mese de lapte pe zi (deocamdata avem 7 sau chiar 8 in unele zile).

    RăspundețiȘtergere
  7. Si eu zic sa nu-l pacalesti. Fii fericita ca-i poti da san, ca ai si ca vrea.
    Philip mananca 3 mese pe zi si tot mai scapa si la tzitzi, mai ales inainte de somn, cam tot de atatea ori pe zi. Plus cele doua mese de seara si de dimineata si cele doua de noapte. Dar eu sunt fericita ca pot sa-i dau si laptele meu desi nu mi-e usor, mai ales noaptea.

    RăspundețiȘtergere
  8. Acum cateva zile m-a intrebam o proaspata mamica daca mai alaptez. Da, mai alaptez. Si cate mese de lapte are pe zi? La care pe mine m-a pufnit rasul, gandindu-ma la fata mea, care suge 2 minute, apoi 5 minute deseneaza, 10 face un puzzle si vine ioar la tzitzi. Deci are cam 20 de mese pe zi, si intre 2 si 10 noaptea :D

    Cu branza am avut aceeasi problema - n-o prea manca (e drept ca eu nici nu i-am dat decat pe la vreun an). Am descoperit de curand ca-i place amestecata cu iaurt, chimen si bioa de ardei - e cremoasa si parfumata de la chimen. Poate merge si la voi.

    Cat despre nutrientii pe care-i ia copilul din lapte, uite aici http://www.kellymom.com/bf/bfextended/ebf-benefits.html cat din nutrienti ia copilul la 2 ani! Si nu-ti mai fa griji ca la 7 luni laptele tau nu-i ofera tot ce are nevoie :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Despre mesele de san, baiatul meu mananca la 3 si 4 ore deci are cam 5-7 mese pe zi. Eu una nu as rezista sa fac ca tine, deja nu prea mai seamana a mese supt de 2 minute si joaca de 10 minute si iar supt....

    Cu branzica m-am documentat si combinatia de branzica cu fructe nu impiedica asimilarea fierului. Ba chiar se recomanda combinatia de fructe cu lactate (vezi toate iaurturile cu fructe si budinci de fructe) Am intrebat si pediatra si mi-a zis ca ii pot introduce si iaurtul.

    Despre nutrienti, consider ca are nevoie si de alte alimente pentru ca dupa ce i-am facut analizele am vazut ca are o carenta de fier. Baiatul meu are un ritm de crestere mult mai rapid decat alti copii (la 7 luni el are deja 9 kg) asa ca are nevoie si de mai multe substante nutritive.

    Fiecare copil e diferit si sunt convinsa ca ceea ce este aplicabil pentru unul nu este aplicabil pentru toti.

    RăspundețiȘtergere
  10. Baietelul meu a avut la 5 luni jumate 10,800 kg :D
    Asta asa, ca tot ai adus vorba. Si eu am gresit un pic la inceputurile diversificarii pentru ca eram destul de speriata de dr care imi spunea ca trebuie sa slabeasca. Si oarecum l-am ametit. Nu il fortam, dar parca nici nu-l lasam sa savureze ... Si o luna jumate a fost absolut degeaba. Dupa cate o saptamana o luam de la zero ca nu mai voia deloc. Plus ca fara sa vreau tot comparam cu alti copii, scriam pe un forum cu mamici cu copii cu aceeasi varsta ca al meu.

    Apoi mi-am dat seama ca nu e ok, ca el va slabi in ritmul lui, ca oricum era un copil sanatos (analize nici n-am vrut sa-i fac, e clar ca perioada de inceput a diversificarii este una in care el va avea carente pentru ca inlocuind laptele care are de toate cu cate un singur aliment la cateva zile, e clar ca nu va mai primi la fel de multe din fiecare).

    Acum, la 2 ani si 3 luni, are vreo 16kg, arata foarte foarte bine, e perfect proportionat, mananca cat, cand si ce vrea, si se pare ca stie un pic mai bine ca mine ce ii trebuie. A reusit sa ma faca si pe mine sa mananc sanatos, ca mi-e o lene de mor sa fac altceva decat mananca el :). El cere, eu ma execut :)
    Iar cand mergem prin piata si vede chestii noi (acum o sapt a vazut sfecla rosie), cere, cumparam, si acasa pregatim. Daca ii place mananca, daca nu, de obicei, cere dupa ceva timp si atunci mananca cu placere.

    Uite, ieri a cerut la pranz morcovi cruzi, sfecla rosie cruda si ridichi. Nu mi-ar fi trecut prin cap sa ii pregatesc o asa masa. Stii cat de bun a fost? Eu m-am simtit revigorata, am rontait amandoi juma' de ora la legumele alea si a fost excelent.

    RăspundețiȘtergere