vineri, 20 februarie 2009

Cand e gata masa?


Nici dupa aproape o luna de la inceperea diversificarii copilul meu nu deschide gura cand ma apropii cu lingurita plina.....Bine ..... la primele 3 lingurite e ok si pe urma gata, buzele lui sunt sigilate.

Ar trebui sa ma opresc? Eu una nu o fac!

Incep cu tertipurile:

- agit o jucarie deasupra capului lui sa priveasca in sus si sa ii var o lingurita cu mancare printre buzele inchise
- il fac sa rada si cum deschide gura, hatz, intra lingurita
- scot tot felul de sunete, copilul deschide gura mirat si eu tusti cu lingurita mea
- ii ating coltul buzei cu degetul de la mana mea stanga si cu dreapta imping uracioasa de lingurita!

Cand se plictiseste de joaca asta stupida incepe sa intoarca capul intr-o parte si in alta...sa ma opresc? Nu, ma fac ca nu inteleg si il mai pacalesc un pic cu cateva lingurite pline.

Dupa ce se prinde ca eu tot ii dau lingurita dupa lingurita incepe sa zica MA-MA MA-MA MA-MA. Ar trebui sa incetez? Ntz, numai bine cand deschide gura sa zica primul "MA" mai bag un pic de mancare...la al doilea "MA" deja inghite ...

Cand intr-un final incep chitaielile si scancetele nu ma mai tine constiinta si ma opresc...Gata, Vlad a mai papat o masa de legume sau de mar...Uf, bine ca am scapat amandoi de chinuiala.

Oare asa ar trebui sa decurga mesele? Oare la voi cum e? Oare asa va fi pana cand il intarc....pana merge la gradinta?...la scoala?...pana se insoara???

7 comentarii:

  1. la fel e si la noi... si noi avem trei ani... bine exagerez, nu la toate mesele, dar la noi acum se verbalizeaza mult si se conditioneaza foarte mult...

    stiu, nu e bine cu conditionarea.... dar asta e... scopul scuza mijloacele in cazul asta :))))

    RăspundețiȘtergere
  2. Uf, m-am mai linistit, deci asa e normal...credeam ca sunt eu o mama care isi terorizeaza copilul cu mancarea...

    RăspundețiȘtergere
  3. Heheheh ... sa vezi ce frumos a invatzat Philip sa rada cu buzele lipite ... din aceleasi motive, ca sa nu mai fie pacalit!
    Eu insa am renuntat sa-l mai pacalesc asa, acum ii iau pur si simplu mancarea din fata. Just like that. Dupa primele doua trei fitze. Nu astept mai mult. Si revenim dupa o jumatate de ora. Si am facut chestia asta de cateva ori si a functionat. Cand il razbeste foamea ...

    RăspundețiȘtergere
  4. HIHIHi si la noi e cam la fel. Dar fiecare isi vede interesul. Copiii se distreaza si noi suntem satisfacute ca ei papa!

    RăspundețiȘtergere
  5. Nici la noi nu merge cu pacaleala. Daca nu vrea, nu vrea. Am incercat si eu metoda asta si o perioada Rares mi-a plans numai cu gura inchisa. De frica. Asta s-a intamplat si de la picaturi si siropuri administrate cu seringa. Atunci cand nu vrea il las. O sa vrea mai tarziu, atunci cand o sa-i fie foame. La noi nici o masa nu e la fel ca cealalta. Tocmai acum, la masa de fructe nu a mancat mai mult de 100 de grame de piure. Il las asa pana il vad cu mainile in gura pana la cot. Atunci rade tot. Alimentatia pentru mine a fost mult timp un punct de cotitura. Mai ales ca intr-o luna nu mi-a luat nici un gram in greutate. Acum am invatat sa fiu putin mai relaxata.

    RăspundețiȘtergere
  6. Eu dupa masa de legume sau dupa mar ii mai dau san. Daca nu i-as mai da deloc cred ca n-ar mai fi asa mare chinuiala. Dar stiind ca urmeaza laptic face fitze ...

    RăspundețiȘtergere
  7. Da, poate ar trebui sa nu-i dai si san! Decat daca mananca supita sau fructele. Asa, ca o recompensa! Dar stiu ca-ti va fi foarte greu sa-l refuzi! Nici eu nu stiu daca as putea sa-i refuz placerea asta ... Asa, la teorie ne cam pricepem toti.

    RăspundețiȘtergere